02.12.2012

Plan B: Årets siste rulleskitur

Var veldig klar for en skitur på Sollihøgda i dag. Ble derfor rimelig fortvilet når jeg kom frem og fant ut at jeg hadde klart å glemme igjen skiskoene hjemme. Jaja, da har jeg opplevd det også. Pleier å være god på utstyrskontroll. Og spesielt før Vasaloppet. Da kan det sikkert ha skjedd at jeg har sjekket bagen opptil tre ganger. I stedet for kjøretur nr 2 på 50-60 minutter tur/retur kjørte jeg hjem, hentet skisko og iverksatte plan B som straffeøkt: rulleski i Maridalen.

Dagens rulleskiøkt ble mest sannsynlig årets siste. Det var rimelig friskt, snø langs veikanten og minus 9,5 grader. Men så lenge det var bar asfalt så var det ikke noe problem. Var nok et par bilister som hevet litt på øyenbrynene når de møtte en skinerd på rulleski i desember, men greit med en strafferunde man husker.

Lærdommen får være: Ta alltid utstyrskontroll!

PS! Ikke uten grunn at Petter Northug har skiskoene i håndbagasjen når han reiser. Hvis bagasjen ikke kommer frem så har han i hvert fall de spesialtilpassede skiskoene. Det er tross alt lettere for Northug å få lånt et par Fischer-ski med riktig spenn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar